Celem kampanii było sprowadzenie
wysokiej jakości ruchu na stronę z przepisami kulinarnymi www.tesco.pl/smaczna-strona/. W
realizowanych działaniach, Bidlab skupił się na niskich wskaźnikach Bounce Rate
i ponadprzeciętnym czasie spędzonym na stronie docelowej. Kampania wykorzystywała
retargetowane bannery wyświetlane w sieciach Google, Adexon, Rubicon oraz na
YouTube i Facebook’u, wg trzech tematycznych części: promocji przepisów,
promocji przepisów na wypieki oraz promocji przepisów na napoje. Dzięki
współpracy z wiodącymi serwisami kulinarnymi możliwe było pozyskanie nowego i
jakościowego ruchu dla kampanii, a zastosowany mechanizm remarketingu pozwolił
na pozyskiwanie nowych użytkowników dla „Smacznej Strony”. Agencja pracowała na
kilkudziesięciu kreacjach, bardzo szerokim inventory i bieżącej analizie ruchu
10 mln UU. Czynniki te przyczyniły się do rekordowych wyników kampanii.
Efekty kampanii:
- Bounce Rate: 21%,
- Średni czas spędzony na stronie: 5 min 27 sek.,
- Średni CTR bannerów: 0,11%.
- Przepisy na ciasta:
- Bounce Rate: 16%,
- Średni czas spędzony na stronie: 2 min 21 sek.,
- Średni CTR bannerów: 0,13%.
- Przepisy na napoje:
- Bounce Rate: 29%,
- Średni czas spędzony na stronie: 2 min 06 sek.,
- Średni CTR bannerów: 0,8%.
Wskaźnik odrzuceń kształ
tował się na bardzo niskim
poziomie. Jednocześnie zanotowano rekordowo długie wizyty. Takie rezultaty
udało się osiągnąć, mimo iż wskaźnik CTR nie był na szczególnie wysokim
poziomie.
Jak mówi Tomasz
Teodorczyk, CEO Bidlab:
„Po raz kolejny widzimy, że RTB to nie tylko remarketing. Umiejętne
łącznie danych zewnętrznych
z bieżącą, w wielu przypadkach manualną optymalizacją, pozwala osiągnąć bardzo
dobre rezultaty. Musimy również pamiętać o tym, że pozostawienie zakupu mediów
w rękach automatycznych algorytmów, może zdziałać więcej złego
niż dobrego, jeżeli chodzi o efektywność działań”.
„Nasze algorytmy badania zdarzeń w
Internecie kulinarnym i lata doświadczeń w analizie zachowań zakupowych
umożliwiły pozyskanie do kampanii bardzo jakościowego i dopasowanego ruchu, co
było strzałem w dziesiątkę. Wiemy, że
tylko taki sposób pozyskiwania nowych użytkowników, pozwala efektywnie
realizować kampanie display i programmatic. Nieoceniona była tu też współpraca
z Bidlab i bardzo szczegółowe i precyzyjne podejście do zakupu mediów w modelu
aukcyjnym” - dodaje
Kamil Janiszewski, CEO agencji Tylko FMCG.