NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Nowe podejście do retargetingu w kampanii „Smaczna Strona” Tesco

2015-02-16 11:40:01

Celem kampanii było sprowadzenie wysokiej jakości ruchu na stronę z przepisami kulinarnymi www.tesco.pl/smaczna-strona/. W realizowanych działaniach, Bidlab skupił się na niskich wskaźnikach Bounce Rate i ponadprzeciętnym czasie spędzonym na stronie docelowej. Kampania wykorzystywała retargetowane bannery wyświetlane w sieciach Google, Adexon, Rubicon oraz na YouTube i Facebook’u, wg trzech tematycznych części: promocji przepisów, promocji przepisów na wypieki oraz promocji przepisów na napoje. Dzięki współpracy z wiodącymi serwisami kulinarnymi możliwe było pozyskanie nowego i jakościowego ruchu dla kampanii, a zastosowany mechanizm remarketingu pozwolił na pozyskiwanie nowych użytkowników dla „Smacznej Strony”. Agencja pracowała na kilkudziesięciu kreacjach, bardzo szerokim inventory i bieżącej analizie ruchu 10 mln UU. Czynniki te przyczyniły się do rekordowych wyników kampanii.

 Efekty kampanii:

    • Bounce Rate: 21%,
    • Średni czas spędzony na stronie: 5 min 27 sek.,
    • Średni CTR bannerów: 0,11%.
  • Przepisy na ciasta:
    • Bounce Rate: 16%,
    • Średni czas spędzony na stronie: 2 min 21 sek.,
    • Średni CTR bannerów: 0,13%.
  • Przepisy na napoje:
    • Bounce Rate: 29%,
    • Średni czas spędzony na stronie: 2 min 06 sek.,
    • Średni CTR bannerów: 0,8%.
Wskaźnik odrzuceń kształtował się na bardzo niskim poziomie. Jednocześnie zanotowano rekordowo długie wizyty. Takie rezultaty udało się osiągnąć, mimo iż wskaźnik CTR nie był na szczególnie wysokim poziomie. Jak mówi Tomasz Teodorczyk, CEO Bidlab:

„Po raz kolejny widzimy, że RTB to nie tylko remarketing. Umiejętne łącznie danych zewnętrznych
z bieżącą, w wielu przypadkach manualną optymalizacją, pozwala osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Musimy również pamiętać o tym, że pozostawienie zakupu mediów w rękach automatycznych algorytmów, może zdziałać więcej złego niż dobrego, jeżeli chodzi o efektywność działań”.

„Nasze algorytmy badania zdarzeń w Internecie kulinarnym i lata doświadczeń w analizie zachowań zakupowych umożliwiły pozyskanie do kampanii bardzo jakościowego i dopasowanego ruchu, co było strzałem w dziesiątkę. Wiemy, że tylko taki sposób pozyskiwania nowych użytkowników, pozwala efektywnie realizować kampanie display i programmatic. Nieoceniona była tu też współpraca z Bidlab i bardzo szczegółowe i precyzyjne podejście do zakupu mediów w modelu aukcyjnym” - dodaje Kamil Janiszewski, CEO agencji Tylko FMCG.

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: