Według danych NapoleonCat.com dla wp.pl od 4 lutego, gdy oficjalnie zaczęła się kampania, wszystkie oficjalne profile Andrzeja Dudy zyskały ponad 142 tys. śledzących (stan na 18 maja, dzień po debacie w TVP). To sporo więcej niż 57 tys. pozyskanych śledzących w tym samym czasie przez sztab urzędującego prezydenta. Tu jednak ważna uwaga: Duda startował od zera, więc szybko zyskiwał ruch na swoich profilach. Komorowski to znany gracz na scenie politycznej, który wciąż ma nieco większą społeczność skupioną wokół swoich oficjalnych profili. W sumie na Facebooku, Twitterze, YouTube i Instagramie obecny prezydent ma 192 tys. śledzących, podczas gdy jego konkurent 190 tys.
Istotny jest też wskaźnik Social Footprint, który obrazuje aktywność na wszystkich oficjalnych profilach kandydatów. Widać, że zdecydowanie więcej rozmów prowadzonych jest na profilach Komorowskiego i od ogłoszenia wyników pierwszej tury częściej notujemy interakcje po stronie Komorowskiego.
Stosunkowo najmniej sukcesów oba sztaby mają na YouTube. Według platformy analitycznej NapoleonCat.com służącej do zarządzania profilami w social media Duda ma w sumie 1,7 miliona wyświetleń 85 materiałów video. Najpopularniejszy „Andrzej Duda - Przyszłość ma na imię Polska” odnotował 281 tys. wyświetleń. Najwięcej polubień miał film „Bronisław Komorowski - Obiecał i Oszukał” (2,2 tys. polubień).
Natomiast Bronisław Komorowski miał 1,059 mln wyświetleń 130 filmów. „Najpopularniejszy Postulaty obywateli - realne działania” - 249 tys. wyświetleń. Analiza wskazuje, że widzowie Dudy na YouTube są jednak bardziej aktywni.
Warto również zwrócić uwagę na bardzo ważny element kampanii spoza oficjalnych profili - film „Pewnie nas nie znacie…”. Co ciekawe, nie został on zamieszczony na oficjalnym kanale kandydata. Ma za to 491 tys. wyświetleń i jest wykorzystywany przez sztab w płatnych działaniach promocyjnych w social media. Sztab Komorowskiego skutecznie zaczął kampanię od wywiadu udzielonego Łukaszowi Jakóbiakowi. Rozmowa na kanale 20m2 ma już ponad 577 tys. wyświetleń. Co ciekawe, choć rozmowa została opublikowana 12. kwietnia, to od czasu ogłoszenia wyników pierwszej tury, była wyświetlana blisko 15 tys. razy.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET